söndag, oktober 28, 2012

Hej vintertid

Ja, då var det dags för mörkret att lägga sig redan vid 17-tiden igen. Visst fick vi en timme "gratis" inatt men skulle jag välja hade jag hellre haft ljusa kvällar än de mörka vi nu får.
Visst har hösten sina mysiga sidor också men det är inte skitkul när det är mörkt redan innan man hunnit hem från jobbet.

Idag har jag i alla fall vinterrustat Ella. Lillasyster & jag besökte ett par av alla ställen i stan som säljer hästgrejjer. Ett täcket till hästapållan blev det & vinterjackan jag hittade till mig själv fick snällt hänga kvar i affären. Så är det, man måste ibland välja & nu fick det bli hästtäcke före en vinter-ridjacka till mig själv.

 













Täcket som ska värma Ella i vinter & jackan som kunde värmt mig...men jag får väl jobba mig varm helt enkelt! Både bilderna kommer från Hööks. 
 
Vi var inne i en sportaffär också & även där hängde en vinterjacka som mer än gärna hade fått följa med hem. Nu blev det inte så (heller) utan även den fick hänga kvar. Jag tipsade dock lilla mamma om en bra julklapp eftersom jag faktiskt hade behövt en ny vinterjacka.

Shoppingrundan avslutades med inköp av en gäng räkbaguetter på Markan och sen styrde vi ut till ranchen. Fika & ridtur fick det bli, kändes riktigt bra bitvis. Jag har lite lagom träningsvärk i magen sen ridningen igår, vi får se hur jag mår i kroppen imorgon! Fick förresten frågan härom dagen av en kollega om ridning verkligen gav kondition. Det finns inte många sporter som är så allsidiga som ridning & det är skrämmande att folk verkligen inte tror att det är träning. Välkomna att hänga med på en ridtur & en dag med stallfix så ska ni få se!

Nu ska jag ge mig ut i kylan med hunden, -5,1 grader visar termometern & det känns inte jättelockande om jag ska vara ärlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar