söndag, november 11, 2012

Åtta timmars friskluft

Klockan ringde vid 6 i  morse.
Jocke skulle med pappa ut & jaga och då är det uppstigning tidigt som gäller. Jag låg kvar till 8! Lyxigt!

Sen blev det en snabb frulle, en promenad & sen ut till hästarna. Gjorde iordning Ella, mockade och packade sen in pållan i släpet. Sen åkte vi på ett äventyr! Det är en familj som hört av sig & som eventuellt är intresserade av att köpa henne. Hon ska ju fortfarande säljas även om jag ibland blir osäker på om det jag verkligen vill.
Det gick iaf bra. Ella skötte sig, familjen var trevlig & tjejen red i huset. Vi ska se till så hon får prova fler gånger innan de bestämmer sig. Jag vill att det ska kännas rätt, både för Ellas & för familjen skull men också för min egen. Jag vill inte att hon ska hamna där hon inte får vara kvar. Då är det bättre att ge dem många chanser till att prova innan de bestämmer sig!

När vi kom hem med Ella blev det en snabb kopp kaffe & en macka sen åkte Ernzt & jag till Risinge för lite vallning. Imorgon är det vallhundskurs som gäller så jag är ledig. Skönt & det ska bli riktigt skönt att slippa stressa upp på morgonen även om jag tänkt att jag ska komma upp hyfsat tidigt.

Resten av den här dagen ska spenderas inomhus iaf. Det känns betydligt mycket lättare nu eftersom mörkret föll lagom tills jag kom hem. Jag ska passa på att njuta av att ha en lugn kväll med min fina sambo & antagligen också min kära syster som tänker äta lite mat med oss senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar