lördag, november 17, 2012

God morgon?

Jag hoppas ni har en god morgon i alla fall. Själv sitter jag på jobb hela den här helgen!
Började inte förrän 9 så lite sovmorgon blev det åtminstone.

Fördelen med att jobba helg är att det är lugnt & skönt här. Även om det är mycket att göra så är miljön runt omkring lugn, vi är ju inte så många som jobbar.
En annan fördel är att man har fredag och lördagkväll och sen när måndagen ska komma och andra har söndagsångesten, då tycker jag det är skönt för mina två dagar ledigt ligger fortfarande framför mig. Söndagskvällen blir en fredagskväll och måndagskvällen blir lördagskväll. Lite lyx! Man måste ju leta efter det positiva i livet!

Visst är det lite tråkigt att inte vara ledig när "alla andra" är det men jag har ju själv valt att jobba helger. Tråkigt dock att lämna en väldigt glad hund och en underbar sambo på morgonen!

Den här busen får hålla Jocke sällskap i helgen!

Förresten lovade jag när jag bytt bloggadress att jag skulle lyfta över lite gamla inlägg till den nya. Framförallt recept. Jag kommer försöka hinna med att göra det i helgen om jobbet ger mig tid, jag hoppas på det!


2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en mysig dag trots jobb, snäckan! Ses på torsdag! Puss!

    SvaraRadera
  2. Tack & hoppas ni också har en härlig dag! Ja, vi längtar tills torsdag! Puss

    SvaraRadera