torsdag, januari 24, 2013

Lite som är mycket

Häromdagen hittade jag en nyckel på parkeringen här där vi bor.
Eftersom husnycklarna ser lite speciella ut såg jag direkt att det var någons husnyckel. Jag ringde ordföranden i föreningen och frågade om de hade någon lista på vems nyckeln kunde vara men han hade inte det. Däremot skulle han kolla om han kunde hitta det hos Riksbyggen som förvaltar bostadsrättsföreningen. Det kändes lite overkill att lämna debatt till polisen eftersom jag såg att nyckeln hörde hemma här på backen.
Jag kallade ner & lämnade nyckeln till herr ordförande och tänkte inte mer på det.

Idag kom grannen snett över med en fin bukett tulpaner. Det var hennes nyckel jag hade hittat. Hon var så glad & tacksam. Tänk att så lite kan göra så mycket för någon annan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar