söndag, mars 24, 2013

Ändrade planer

Igår kväll skulle vi haft besök av Erika & Jon men tyvärr fick de ställa in. Sånt som händer och jag hoppas att vi kan ses snart i alla fall.
 
Vi stod här med mat till minst fyra personer och visste inte riktigt hur vi skulle göra. Jag hade förberett en del så jag kunde inte heller bara laga mindre av det som det var tänkt. Så vi bjöd in mamma & pappa med kort varsel och som tur var hade de inga planer & hade inte heller börjat ta tag i matlagningen för kvällen. Lillasyster fick även hon en inbjudan.
 
Vi bjöd på trerätters. Toast skagen till förrätt, Fläskfilé med sting & rotfrukter i ugn till varmrätt och varma bär med vaniljcrisp till efterrätt. Gott som attans!
 
Toast skagen,
min variant på en klassiker!
Det var riktigt roligt att ha dem här och man borde bjuda sina föräldrar oftare på mat. Även om det blev lite hastigt och lustigt denna gången var det trevligt.
 
Nu ska jag ta tag i den här dagen som även den bjuder på vallning liksom igår! Det ska bli så roligt & solen strålar idag också vilket bådar för en fin dag i fårhagen!

4 kommentarer:

  1. Hej vännnen!! Tar gärna recept på varma bär med vaniljcrisp, låter riktigt gott! Kram Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter lyxigare än vad det är men ska fixa det =) Kram!

      Radera
  2. Råkade klicka nånstans så det jag skrev försvann.

    Ser så himlans gott ut och jag är ledsen att vi fick ställa in i sista stund :( Istället för att spendera kvällen med er så blev det nån timme på sjukhuset. Hoppas vi snart hittar en kväll igen där vi kan ses <3 Skönt att dina päron kunde komma iaf så ni inte hade lagat all go mat i onödan. PUSS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte vara ledsen, vi hittar en ny dag/kväll snart! Ja det va bra å glada var de också för att de blev bjudna så det löste sig finfint! Puss å kram

      Radera