måndag, maj 20, 2013

Måndag förmiddag

Syskonbus nu på morgonen
Vilken TV-kväll det blev igår. Först vann Magda Forsberg Mästarnas Mästare (vi var tvungna att se finalen eftersom vi sett alla avsnitt innan) och sen tog Tre Kronor VM guld. Underbart!

Vi fick sova gott inatt och slapp kräkningar. Lillen sov gott hela natten & vaknade inte förrän klockan ringde vid halv 6. Plus i kanten till honom! Sedan dess har vi alltså vart igång. Jag jobbar kväll idag så förmiddagen är jag hemma & sen kommer Jocke hem i eftermiddag men det blir en liten stund föräldrafritt för ungarna. Det ska nog gå fint, det gäller bara att se till att den lille är riktigt trött när jag åker ;-)
Imorgon är det ledigt så det blir lite variation de kommande veckorna, allt för att hundarna ska ha så mycket sällskap som möjligt nu den första tiden. De busar mer & mer och Ernzt är riktigt duktig med Franz även om han ibland tycker att han är rätt jobbig har han en ängels tålamod. Det är väldigt tacksamt att ha en äldre hund när man går promenader, man slipper de flesta ofrivilliga valpstopp som annars kommer titt som tätt när man har draghjälp. Men visst händer det att han mitt i ett språng sätter sig ner och inte vill fortsätta gå. det är väl å andra sidan en del av charmen men valp, även om jag föredrar vuxna hundar så måste man ju ta sig igenom valptiden om man vill kunna forma dem från början och veta deras historia. Det finns ju en anledning till att valpar är söta ;-)

Nu ska jag dona lite här hemma medans jag fortfarande hinner, här kan jag inte sitta hela förmiddagen. Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar