onsdag, september 25, 2013

När! Inte om...

När, inte om, utan NÄR jag blir ekonomiskt oberoende, då ska jag sitta i fårhagen varje dag. Vilka
härliga dagar vi haft!!
 
Franz & fåren

Idag var det dag två i fårhagen. Ernzt hade fått en nytändning igår och var väldigt på i början på dagen. Han lugnade sig och faktum kvarstår, det är en helt annan hund! Så mycket han har ändrats och så mycket mer öppen han är nu. Finfin! Lite mer övertygande matte, mer träning på hämten, fösningen och såklart fållan sen jäklars tror jag att vi ska kunna ta oss igenom en bana.
Idag har vi repeterat det vi gjorde igår & dessutom skiftat från hämt till fösning, till drivning, tillbaka till fösning och till drivning igen. Nyttigt även för min hjärna. Ernzt ligger däckad men snart ska jag dra med honom ut på en kvällskiss tur.
 
Lille Franz som satt mesta delen av dagen igår & tittade på folk och andra hundar har tittat på fåren idag. Stor skillnad när han gick in första gången idag. Intresset är väckt, han är mjuk mot djuren, tenderar inte att ta till bett, vågar gå in i hörnet (med matte som stöd) utan att tappa huvudet. Lovande! Riktigt kul att se honom balansera upp mot mig vid ett antal tillfällen idag. Sen går det ju såklart lite för fort och bromsen behöver vi smörja upp men hallå, han är bara 6 månader. Vi har massor av tid att träna!! Även liten Franz sover som en stock nu efter två intensiva dagar.
Själv längtar jag tills nästa gång redan även om jag är rätt mör jag med. Två helt underbara dagar men ljuvligt höstväder, glada människor och fina hundar! Med en kaffe i hand kan det knappast bli bättre!
 
Franz donar med fåren och jag övervakar
Fåren & Franz
Ernzt hämtar flocken
Ernzt tränar fösning
Fick ihop två filmer på Franz också men de blev så tokigt korta så det är knappt lönt att lägga upp. En annan gång kanske?!
 
Nu är det dags att ladda om för jobb i dagarna två innan vi tar helg.

Fram fram, rakt emot fåren - Ernzt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar