lördag, september 21, 2013

Sköna lördag


Vilken skön dag jag har haft! Å än är den inte slut!

En tur ut till Marbacken för lite hundbus. Sen lämnade jag hundarna och sambon där och åkte till Ingelstad för att möta upp syrran. Vi körde till Tingsryd för en tur på Börjes. En hundsäng till Franz skulle inhandlas. Mest för Ernztens skull, han tycker det är lite trångt att ha lillebrorsan i samma säng på nätterna. Förhoppningsvis slipper han det nu & om inte kan han i alla fall välja en annan säng själv. Lite tuggben och någon leksak fick följa med hem också. En sväng i stora varuhuset där jag hittade vantar, som faktiskt behövs på mornarna nu, ett brett pannband och en tunn halsduk. Allt som allt 120 kronor. Väl investerat!
En fika på Hyllan är ett måste och vi fick två kaffe, två baguetter, två Mer apelsin, en sockerbulle och en vaniljkam för hysteriska 71 kronor! Rena vinsten.

Släppte av syrran på vägen hem och stannade på Marbacken igen för att gå med hundarna innan jag körde hem. På ungefär 20 minuters promenad i skogen fick jag dessutom med mig ungefär en liter kantareller hem. jag som ALDRIG ser kantareller annars hittade på flera ställen nu. Ett ålderstecken kanske? Fina är de i alla fall och de ska vi verkligen njuta av en dag.

Ikväll blir det dock annat att njuta av eftersom vi fick med oss en hög med kräftor hem. Så lite "riktig" mat först och sen kräftor får avsluta den här sköna dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar