måndag, oktober 07, 2013

Varde ljus

När det börjar bli mörkt igen går jag bananas med ljusen här hemma.
För nån vecka sen hade vi ljus-party och grejjerna kom häromdagen. Det är så mysigt att tända ljus och alla dessa goda dofter gör såklart inte saken sämre.

Ljushållaren Strålande tillsammans
med teljus i min favoritdoft Förförande Fikon.
Allt från www.partylite.se 

Igår packade jag in me myself & I i bilen och åkte till IKEA för en snabbvisit. Målet var en ny persienn till sovrummet eftersom den som finns där idag har gett upp. Självklart blev det lite annat också, bland annat lampan Lyrik som fick ersätta den lampan som häromdagen gick i kras. Det där fönstret har varit otursdrabbat ett tag nu men förhoppningsvis har det vänt nu. Dock blev det ingen persienn eftersom det enda som fanns var en variant i björk som jag absolut inte vill ha. Så det får blir en sväng i stan en dag för att se om jag kan hitta något som duger annars får jag åka tillbaka till IKEA om någon vecka igen.

Med mig fick jag såklart en hög med ljus också. Man kan ju inte ha doftljus överallt och IKEAs pelarljus är en favorit här hemma. Ett par ljusslingor fick också följa med och tänk vad lite som behövs, en ljusslinga i en skål och helt plötsligt blev det mysbelysning av skålen också.


1 kommentar:

  1. Exakt så har jag också ljusslinga, i en sån skål :) Fint!:)

    SvaraRadera