torsdag, november 21, 2013

I huvudet på Gunde Svan

Kvällsjobb på en torsdag tillhör inte vanligheterna men idag blev det så efter ett byte för att underlätta för en kollega.
Förniddagen spenderades på ranchen där stallfix, hundpromenad och fika med lilla mamma klarades av. Sen lämnades hundarna hemma och jag åkte till jobbet. När jag kom hem för en stund sen fick jag kaffe serverat, Jocke tog hundarna på promenad och själv sitter jag med "I huvudet på Gunde Svan" på Tv4Play. Jag gillar det, att se hur de gör, att få se svårigheterna med de olika sporterna och höra stjärnornas egna berättelser om träning och tävlingar, karriär och, i de flesta fall, tiden efter karriären. Ikväll utmanar han Malin Baryard Johnsson. Hästhoppning. Tufft vågat och imponerande att våga överhuvudtaget. Har ni inte sett avsnittet, kolla på det! Jag tycker faktiskt att svårigheten i ridningen och samspelet med hästen kom fram på ett ganska bra sätt. Inte i något annat avsnitt ha Gunde varit sådär osäker på sin egen förmåga. Men visst, ingen annan sport ligger så långt ifrån hans egen heller.

När Jocke kommer hem med hundarna ska han ge sig iväg för nattjobb vid järnvägen. Inte många minuter tillsammans idag men det är snart helg! Som jag längtar. Jag behöver verkligen varje minut av ledig tid jag kan få vid den här årstiden. Mörker, regn och blåst är inte min melodi. Jag behöver solljus!

Nehe, nu ska jag kika klart och sen är det sängen som gäller. Förhoppningsvis kommer jag upp som jag ska imorgon bitti. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar