lördag, november 16, 2013

Ledordet vila är lätt att glömma

Igår kväll dukade vi upp förfredagsmys med räkor,
vitlöksbröd och annat smått & gott!
Äntligen helg!
Det var längesedan en helg var såhär efterlängtad. Jag blir så trött av mörkret och behöver verkligen helgerna till att vila upp mig för att orka med arbetsveckorna.
Ingen kyla än iaf, 9,8 grader idag är ju riktig sommarvärme, i alla fall för att vara i november.

Denna helgen blir lite annorlunda mot de senaste då det inte står någon vallning på schemat och imorgon får vi dessutom besök av Jockes föräldrar som kommer upp från Skåne.
Idag blir det därför städa och fixa lite hemma, en massa saker som ska till återvinningsstationen, och sen ska jag försöka hinna med att lägga ett spår åt hundarna innan jag förhoppningsvis hinner gå en långpromenad med dem och sedan byta däck och kanske tvätta båda bilarna. Ja ni ser, det är bäst att sätta igång om jag ska hinna allt innan det blir mörkt.

Kvällen är oplanerad och jag hoppas den förblir sådan. Vila var ju ledordet för helgen men någon glömde kanske det på vägen. Hoppas ni får en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar