söndag, december 29, 2013

Vin & ilska

Trots att jag jobbar de flesta dagar nu vid jul & nyår har man liksom kommit in i en lugn lunk.
Söndag idag, några måsten & lite roligt ska klaras av.
Jag har filat på en sammanfattning av 2013, den första delen kommer imorgon och del nr två, halvår nr två, kommer på nyårsafton.



Den här godingen är ny bland
mina favoriter!
Tenuta Vignega, art nr 3040 & 99 kr.
Betyg: MMMm
 Igår kväll var Carro & David här på tacos! En flarra vin slank ner och det var en av mina nya favoriter, den är riktigt smakrik men ändå inte tung. Jag gillar inte tunga rödviner!

Kvällspromenaden blev en arg historia. Hundarna och jag gick lugnt på cykelvägen, på håll small det en del av raketer som folk inte kunde låta bli att bränna av trots att det är flera dagar kvar till nyårsafton. Det kom en bil på vägen jämte där vi gick och något kastades ut från bilen. Först trodde jag att det var en ölburk eller något men så helt plötsligt small det till. Idioter som kasta ut smällare från bilar. Dessutom ut på gångbanan precis jämte vägen, tänk om vi hade gått på andra sidan vägen istället? Ca 40 meter ifrån oss brann den av. Tur nog reagerade inte hundarna speciellt mycket utan bara som jag själv, lite överrumplade av att det small. Till saken hör att smällaren kastades mot stallet som ligger precis jämte också, vissrligen ett stall av sten men det bor hästar där inne. Jag blir så arg! Vad är det som är så svårt med att visa hänsyn och låta bli att smälla innan nyårsafton? Det finns massor av djur som mår fruktansvärt dåligt av smällarna och de här dagarna är rena mardrömmen inte bara för dem, utan för deras ägae också. Tänk efter innan & jag önskar att det kunde komma ännu striktare regler för när smällarna får börja säljas, sälj dem på själva aftonen eller förbjud dem helt bland allmänheten. Å då är jag ingen som är för en massa förbud men det är samma sak varje år och uppenbarligen kan inte folk hantera smällare.
Vi väljer ett nyårsfirande utan raketer & smällare även i år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar