onsdag, januari 08, 2014

Det säkra före det osäkra

Dagens middag blev Ruccolapaj med fetaost & soltorkade tomater!
God kväller!
Min tanke på Hundlöpet tog en oväntad vändning & det blev nästan till en utmaning av det hela. Allt är inte helt spikat men det verkar minsann som att jag för första gången kommer betala för att springa. Vad det verkligen blir av det får vi se. För att ta det säkra före det osäkra tog jag i alla fall med mig Franz på en runda efter jobbet. Ernzt fick följa med Jocke istället, de är lite mer vältränade och springer lite längre än vad vi gör. Det gick i alla fall bra, hunden skötte sig, matten gjorde det hon skulle i både tid och längd på rundan. Känslan var dessutom betydligt bättre idag än sist - skönt!

Sen försvann liksom kvällen, dusch, matlagning, äta, diska, dammsuga, tvätta, vika tvätt å vips på var klockan halv tio. Dags att hälla i sig kaffet och gå sista rundan med hundarna.

Imorgon ska jag till Malmö över dagen, jag ser fram emot det, och hundarna ska vara på ranchen. För en liten stund sen kom  jag på att jag glömde hämta tågbiljetterna i skrivaren innan jag gick hem, inte bra att glömma dem där. det får bli en omväg unt jobbet imorgon för att hämta dem helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar