lördag, mars 28, 2015

Hejdå vintertid

Sista dagen på vintertiden idag.
Från och med imorgon blir det ljusare på kvällarna. Som jag har längtat!

Det är verkligen våren som knackar på och sommarn är inte så långt borta den heller nu. Men först ska vi njuta av våren. Det är nog den bästa årstiden enligt mig. När allt dött får liv igen, när man kan känna solen värma sittandes mot en husvägg med en kopp gott kaffe i handen och när man äntligen får kasta av sig den tjocka jackan och kan klara sig men en tunnare eller varför inte bara en tröja? Jo, det här är min bästa årstid.

Helgen inleddes med en kort utflykt från jobbet för att beställa tapeten jag skrev om förra veckan. Vilken det blev tänker jag dock inte tala om än, det får ni se när vi sätter upp den. Men jag är nöjd med vilken valet föll på till slut i alla fall. Sen for jag tillbaka till jobbet, fick ett hastigt shoppingsug och gick inte en snabb vända på Vero Moda och Gina Tricot. Det finns knappt några kläder alls att välja på i stan för oss med mage men jag fick grymt bra hjälp på Vero Moda för någon månad sen och visst hittade jag två fina tröjor där denna gången också. Elastiska. Bra. Det betyder också att jag kommer att kunna ha dem senare i sommar också. På Gina hittade jag en klänning/tunika. Den är inte så mycket jag egentligen, mer än mönstret. Leopardmönstret. Å inte är den elastisk heller men jag tyckte om den, ni ska få se en dag.
Sen blev det en kort AW med kollegorna som drack bubbel och åt gott. Själv tog jag ett glas alkoholfritt vin innan jag svängde förbi affären och köpte med mig två stora räkmackor hem. Vi hann äta dem ihop med en öl och ett glas alkoholfritt bubbel för min del, innan jag slocknade i soffan. Så där kul är jag mest varje kväll för tillfället.

Idag känner jag mig i alla fall utvilad. Skönt för här ska städas och förberedas smörgåstårta inför imorgon. Någon fyller år en av de här sista dagarna i mars och de närmst sörjande kommer för en bit mat och tårta imon.

Några dagar kvar på mars, kakburken ska fyllas under dagen & det är vår i luften! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar