torsdag, mars 05, 2015

Ser ni ljuset?


Alltså, ÄNTLIGEN! 
Finns det något som är så skönt & så efterlängtat varje år som ljuset?
Det är numera ljust till 18, eller till och med strax efter. Underbart!
Idag hann jag med en lång cykeltur med hundarna efter jobbet och det var fortfarande inte mörkt när vi kom tillbaka hem. 
Att cykla funkar fint till skillnad från att gå som jag bara kan göra i sakta mak och under kortare stunder för tillfället. Inte för att jag cyklar i något jättetempo men hundarna får iaf hålla lite bättre tempo då. Lyssna på kroppen kan låta enkelt men det är minsann inte alls lätt när man blir tvungen att skruva ner tempot rejält. Jag övar och övar, varje dag, i alla fall.

Med ljuset kommer även lite ny energi och denna och nästa helg tänker jag att vi ska få undan en del ytterligare flyttkartonger som fortfarande står ouppackade. En del ska plockas undan, annat ska jag försöka sälja och så tänker jag införskaffa det där vitrinskåpet som vi behöver för att få undan det som vi ändå ska ha framme. Sen ska rummet som tjänstgjort som målarrum tömmas och städas så vi kan sätta upp tapeter i det framåt slutet på månaden. Vad det blir för tapet får ni se en annan dag. Jag måste också försöka leta upp sladden till systemkameran så ni kan få lite riktiga bilder här igen....tills dess får ni hålla tillgodo med halvdana mobilbilder eftersom sladden för överföring ligger väl undanstoppad i någon av de kartonger som är kvar att packa upp.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan en stund. Hoppas ni hunnit njuta av solen och vårluften idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar