måndag, juni 01, 2015

Flicka eller pojke & när?

Juni - månaden när Filuren ska komma om den håller tiden!


Det finns massor av olika sätt att säga om det är en flicka eller pojke man bär på när man är gravid. Nu börjar det närma sig, Juni är ju månaden när den ska komma (om den håller tiden) och jag vet själv inte vad jag ska tro. Jag har haft en känsla sedan tidigt vad det är men har flera gånger blivit osäker. Mest osäker är jag nog nu i slutet, jag har verkligen ingen känsla alls för vad det är som kommer att titta ut. En hon eller en han. Vad tror ni?


Skröna #1 - MAGENS FORM
Pojke: Toppig utåtstående som knappt syns bakifrån
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna
Kommentar: Magen var stor tidigt men har liksom smalnat av allt eftersom, nu i slutet syns den knappt bakifrån och jag har nog blivit smalare på det hållet eftersom bebisen liksom ätit upp handtagen som fanns innan. Pojke 1 - 0 Flicka 

Skröna #2 - BEBISEN HICKAR
Pojke: Lite eller mindre
Flicka: Mycket
Kommentar: Bara några få gånger under de här månaderna har jag känt av hicka. Pojke 2 - 0 Flicka 

Skröna #3 - BEBISEN SPARKAR
Pojke: Mycket
Flicka: Lite mindre
Kommentar: Den här bebisen sparkar mest hela tiden. Pojke 3 - 0 Flicka 

Skröna #4 - HÅRET PÅ MAMMANS BEN
Pojke: Snabbare växande
Flicka: Lika mycket eller mindre växande
Kommentar: Det känns inte som håret på mina ben växt alls de sista 7-8 månaderna. Pojke 3 - 1 Flicka

Skröna #5 - BEBISEN SPARKAR PÅ
Pojke: Höger sida
Flicka: Vänster sida
Kommentar: Bebisen har sparkat nästan uteslutande på höger sida. Men så ligger moderkakan på vänstersidan. Pojke 4 - 1 Flicka

Skröna #6 -VILKEN SIDA SOVER DU HELST PÅ
Pojke: Du sover helst på vänster sida
Flicka: Du sover helst på höger sida
Kommentar: Jag sover nästan uteslutande på höger sida. Pojke 4 - 2 Flicka

Skröna #7 - BEBISENS HJÄRTFREKVENS
Pojke: Under 140 slag/minut
Flicka: Över 140 slag/minut
Kommentar: Bebisen har hela tiden haft över 140 slag/minut vid kontroller på MVC. Pojke 4 - 3 Flicka

Skröna #8 - MAMMANS BRÖST
Pojke: Brösten har blivit betydligt större
Flicka: Brösten har bara växt lite
Kommentar: Jag trodde jag skulle få stoora tuttar men de har inte ändrats speciellt mycket. Pojke 4 - 4 Flicka  

Skröna #9 - MAMMANS BEN
Pojke: Benen är som tjocka stubbar
Flicka: Benen är som vanligt
Kommentar: Benen är som vanligt, absolut inte några stubbar. Pojke 4 - 5 Flicka

Skröna #10 - PAPPANS SYSKON
Pojke: Pappan har fler bröder än systrar
Flicka: Pappan har fler systrar än bröder
Kommentar: Jocke har två halvbröder och en halvsyster. Det är bara den ena brodern som finns på hans pappas sida dock så oavsett om vi tar hänsyn till det eller till totalen har han fler bröder än systrar. Pojke 5 - 5 Flicka

Så, 5 - 5 enligt skrönorna och helt öppet alltså!

Nu vill jag veta vad ni tror! Kommentera på! Å lägg gärna till när ni tror att den lill* kommer.
Det är beräknat till den 29 juni.
Jag själv föddes med kejsarsnitt 10 dagar över tiden. Kom igen å gissa nu!

10 kommentarer:

  1. Åhh! Jag längtar!!
    Men jag tror så här då. Pojke. Och jag tror han håller sig till Juni, men 1 eller 2 dagar innan. Men jag säger den 28/6 då. Kl 19:46. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh, tur att nån längtar...jag har inte kommit dit än. Antagligen för att jag inte riktigt fattat det än. Haha! ❤
      Men klart du tror en pojk å jag tackar för att du inte tror han drar ut på tiden! 😉

      Radera
  2. En Pojke tittar nog ut på Midsommarafton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Midsommarafton? Det det är ju snart...haha! ❤ Men det låter bra, är inte så sugen på att gå över som sagt!

      Radera
  3. Pojk den 21:a tror jag ��
    Där emot så tror jag inte alls på dom där pojk/flick -testerna. För isf skulle Ebba vara en riktig pojkpojk pojke! �� Var inte nåt av testerna som jag gjorde som sa att det skulle bli en tös!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä men Ebba år ju som sin morsa! En riktig pojkpojkflicka! ;-)
      Å jag har svårt å tro på de där testerna också, ändå är det kul. Fast vi får typ 50/50 på alla. Ändå säger 99% av alla att det blir en pojk. Haha, det blir kul om det blir en tjej!
      Å på farmors födelsedag, det hade hon gillat!

      Radera
  4. Jag tror det blir en liten kille som kikar ut den 22/6 kl 15.38 :) kram Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja vi får väl se. Det kommer iaf bli många förvånade om det faktiskt är en liten tjej där inne. ;) Kram å tack för senast, så mysigt!

      Radera
  5. Bara för att Martin fyller år den 21 juni så gissar jag det datumet och det blir en liten kille som kommer på eftermiddagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså, gör han!? Då fyller min farmor med å hon hoppas definitivt på den 21e!
      Kramar

      Radera