onsdag, januari 20, 2016

Sim och framtid

Så hade drygt halva januari gått också.
Tänkte verkligen att jag skulle ta tag i bloggandet igen men det verkar liksom bara inte bli av.
Funderingen på att byta portal finns kvar men samtidigt känns det lite sorgligt att lämna den här bloggen eftersom vi ändå hängt ihop ett ganska bra tag nu.

Jag har lämnat in till jobbet och Försäkringskassan hur jag kommer att jobba/vara föräldraledig från 1 april. Då ska vi dela på jobb och ledighet här hemma så även pappan får chansen att vara hemma med vår lille charmör.
Det känns...delat. Visst vill jag vara hemma med hon men samtidigt vill jag absolut inte ta ifrån Jocke den chansen. Dessutom kommer jag ju få det bästa av två världar eftersom det funkar bättre för Jocke att vara hemma ett par dagar i veckan än på heltid under en tid. Så win-win. Jag längtar efter vuxet sällskap även om jag får en del av den varan ändå eftersom vi hänger en del med kusin, mostin och mormor!

Simmet har dragit igång igen efter jul och nyårsuppehållet och i fredags var första gången jag inte var i vattnet. Jocke badade med honom istället och båda två uppskattade det väldigt. Med bensparken vårt lilla vattendjur har kommer han bli en alldeles grym simmare om den håller i sig (säger den gamla simmarmorsan...).
Vi övningsgår, krypningen har kommit lite i skymundan, det är ju inte så kul å ligga på golvet när man kan sitta upp! De två tänderna har kommit upp riktigt och han äter som en häst fortfarande. Allt slinker verkligen ner & vi tackar tusen sålänge han äter med den här aptiten.
Igår skulle vi åkt till IKEA men eftersom det kom rätt rejält med snö stannade vi hemma och valde pulkaåkning med kusin framför att sladda omkring på vägarna. Det får bli en tur nästa vecka istället. Då ska rullgardiner till lille herrns rum inhandlas så att han kan flytta in dit på riktigt sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar