lördag, december 22, 2012

Klappar & karameller

Hej på er!
Nyss inkommen från en skön promenad i det snöiga & lite blåsiga vintervädret. Nu väntar jag på lillasyster så vi kan äta lite lunch & sen börja med julgodiset! Det är vår egna lilla tradition som vi skapat. Tror minsann vi firar 10 år i år, inte illa!
 
 
Innan idag har jag slagit in klapparna, alla utom en som jag slog in igår. Skönt att ha det klart! Å fina paket blev det även i år även om jag valde att inte lacka dem runt om utan tejpa & sen bara lacka dit etiketten! Jocke & jag köper inga klappar till varann i år utan sparar de pengarna istället. Han är en aning orolig att det ska bli som i Triss-reklamen men jag har inte köpt något så har han gjort det är det jag som får se dum ut bland familjen & släkten.


 
Igår kväll hade vi fina vänner på besök! Alldeles för längesen och det var så himmelens trevligt! Trodde aldrig att klockan var så mycket när de knatade hemmåt i natten. Tiden sprang iväg! Det blev fläskfilé fylld med salami & soltorkade tomater som serverades med rostade rotsaker & min goda ädelostsås - uppskattat även av dem som annars inte är så förtjusta i just ädelost. Vi drack goa vinet Tommasi Appasimento (som ni vid det här laget vet att jag ÄLSKAR, bästa rödvinet!!) och karlarna drack öl. Till efterrätt blev det en hallon & vaniljpannacotta som serverades med vit choklad. Vi hade dock så trevligt så det blev inga bilder på maten...typiskt mig.
 
Med sig hem fick de i alla fall en klapp till Axel som hängde med mormorn igår kväll. Risken finns att föräldrarna inte alls uppskattar innehållet men jag är säker på att ungen kommer göra det!
 
 
Nu ska jag börja stöka i köket! Hoppas ni alla har en fin dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar