fredag, december 21, 2012

Premiär

Igår kväll premiärbesökte vi nya IKEA i Älmhult.
För en inbiten IKEA besökare var det skitjobbigt att inte veta exakt vart jag skulle gå, vad allt finns och när restaurangen dyker upp. Som tur är kan man ser på deras kartor när man närmar sig det ena eller det andra. Det kändes stort och ovant men jag kan nog vänja mig!
 
Vi åt deras julbord som var helt ok för den pengen. Största besvikelsen var saftsåsen till Ris a la Maltan som inte alls var god & att de inte tar Rikslunchkortet där. När kassörskan dessutom säger att de tar rikskupongerna men inte kortet blev jag lite sur men men, vad gör man? Det var ju bara att gräva fram det vanliga betalkortet. Rikslunchkortet fylls på snart igen och jag hinner inte riktigt tömma det mellan gångerna eftersom jag åker hem på lunchen & långt ifrån alltid köper mat då. Lyxproblem?
 
Det blev i alla fall lite smått & gott med hem. Inga sensationer, servetter (både juliga & somriga), servetthållare, presentpapper, blockljus, kakformar, matburkar och plåtburkar till julgodiset som ska göras imorgon. Ja, det var det hela.
 
 
Nu ska jag ta tag i den här dagen som börjat precis som igår med te & skinkmacka men kommer avslutas hemma med fina vänner istället för på IKEA! Däremellan ska jag hinna med hästarna, julklappsshopping, handla mat, slå in klapparna och förhoppningsvis också att laga lite mat. Det är tufft att vara ledig!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar