lördag, januari 19, 2013

Pojk-kik & snösprut

Jag avbokade träningen idag på morgonen redan igår kväll för jag behövde sovmorron. Ändå blev det ingen sådan.
Istället blev det tur & retur till Öland för att titta på en så trevlig & fin border collie hane. En riktig liten myshund som dessutom ska vara riktigt trevlig att jobba med! Det blir nog finfina valpar där tror jag!
Med tanke på alla valpar som hämtas hem, föds & planeras nu är det en underdrift att säga att jag är valpsjuk! Jag längtar efter att få ligga på knä vid en valplåda tills benen somnar & bara njuta av de små liven som kravlar omkring!

Ikväll har vi, 12 glada vuxna, träffats i skräcken för att gillar korv & åka pulka!
Perfekt i nypistad backe!!
Glada hundar som orsakat en hel del snösprut när vi har fått bromsa för dem i backen vår också med. De springer nämligen med när vi åker & vill då helst springa framför så man får bromsa med hälarna & snön sprutar upp i ansiktet. Inte så skönt men väl värt det när man ser hur kul både Ernzt & Texas tycker att det är! De älskar att springa ifatt pulkorna!

Nu är vi hemma & har duschat av oss den värsta grillröklukten. Dags att krypa ner & sova gott några timmar innan mina redan, efter ett antal promenader uppför skidbacken, köra ben återigen ska få känna på 120 minuters spinning imon på förmiddagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar