söndag, mars 17, 2013

Rent & fint

Dagen idag har vigts åt att plocka undan, fixa iordning och städa här hemma.
Jag gjorde en paus i eftermiddag & gick en sväng med Ernzt och passade på att gå förbi Blomsterlandet då. Nya fräscha tulisar och en hög med körsbärskvistar pryder det nu nystädade hemmet. Vilken tur att det blir rent & fint när man städar för fy tusan vad jag avskyr det. Ja, jag hatar det. Städning är lätt något jag skulle kunna betala för att slippa göra. I alla fall dammtorkningen och dammsugningen & så toalettstäderiet också. Torka golven är ju ju det roligaste av det tråkigaste så det kan jag tänka mig att göra själv, då är man nästan klar dessutom!
 

Tända ljus & nya friska tulpaner!

 
En köttgryta slängdes ihop och fick några timmar för sig själv på spisen innan vi glufsade i oss den. Galet vad gott det är, jag måste göra gryta oftare!
Nu njuter vi (läs jag för Jocke pluggar & har gjort det hela dagen) av ett rent hem med tända ljus och krispiga blommor! Imon är det måndag igen & jag tänker inleda veckan på allra bästa sätt.
Tavelramen jag fick i julklapp av svärmor har fått bli ett
kollage av mig & Jocke och idag kom det på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar