måndag, mars 25, 2013

Välkommen till påsken

Jag har en ledig dag idag. Väldigt skönt måste jag säga!
Efter sovmorgon, frulle, lite hemmafix och lunch tog jag hunden i snöret & gav mig ut på en långpromenad. Drygt en timme gick vi i solen & njöt och på vägen hem stannade vi till på Blomsterlandet. Där köptes nya fräscha tulisar, påskris (det bär mig emot att köpa ris men det är åtminstone torrt och man drar inte in lika mycket skit med det köpta som om man skulle plocka själv) och en fin ny dörrkrans. Tanken med kransen är att den kan hänga uppe året runt och sen bara byter man ut pyntet beroende på vilken årstid eller högtid som är i antågade. Nu blev det passande nog ett gult härligt påskägg och några fjädrar.
 
 
 
Välkommen-skylten hittade jag undanskuffad i en liten låda så den får pryda alltid antagligen tillsammans med spetsbandet. Vad tycker ni? Jag är riktigt nöjd!
 
Jag är inte så mycket för påskpynt annars och björkriset fick sällskap av några vita tulpaner i en vas. Då slipper man ha en massa fjädrar och det blir ändå påskigt och vårigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar