lördag, april 20, 2013

Bästa starten

Vilken start på dagen vi har haft.
Jag vaknade visserligen redan 5.40. I vanliga fall, när klockan ringer då, vill jag inte alls gå upp men idag var jag pigg. Varför kan man inte sova när man får? Efter lite snurrande lyckades jag åtminstone somna om en liten stund. Sen gav jag mig ut på en alldeles ljuvlig morronjogg. Luften var sådär skönt kylig medans solens strålar värmde och fåglarna kvittrade. Det var riktigt skönt att jogga genom naturreservatet då med min bästa fyrbenta vän som sällskap. Han var dessutom på ett fantastiskt humör och hoppade omkring, lekte med pinnar och rejsade bitvis så han var långt före mig. Underbart!
När vi kom hem hade Jocke fixat frulle, mannagrynsgröt & kokt ägg och såklart en kopp kaffe. Det finns få sätt som är så sköna att börja en dag på som såhär. Tänk att toppa dagen direkt! Nu gäller det bara att hålla i den goa känslan hela dagen.



Efter en skön dusch ska jag nu först ta tag i lite städning medans mannen är iväg och klipper sig, sedan ska vi åka iväg för lite valphäng. dagen kommer avslutas på en av stans nyaste restauranger, Lilla Mexico. Det känns som det blir en fantastisk dag från början till slut och detsamma önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar