onsdag, april 17, 2013

Familjemys och färg

Onsdag, mitt i veckan & halvvägs till helgen.
Det verkar som att värmen kommit för att stanna och för att verkligen ta vara på vårkänslan styrde jag upp en spontan grillkväll på Marbacken idag. vi skulle grillat burgare hemma men eftersom både jag, Jocke och lillasyster skulle ut till ranchen styrde jag in föräldrarna på samma bana. Det blev grillade burgare, grillad karré, halloumi, sallad och en massa annat gott efter stallfix, hundpromenad, bilfix och provskjutning. Det är så mysigt att göra saker tillsammans med familjen och vi har verkligen roligt tillsammans. Det är något jag uppskattar väldigt mycket, skratten, praten och gemenskapen.

När vi kom hem fick jag ett ryck och sitter därför nu med massa färg i håret. Inga sensationer utan det blir samma mörkbruna som alltid. Utväxten har inte varit gullig den sista tiden och det var verkligen på tiden att dölja de grå ålderstecknen som blir fler och fler. Men säg inte det till nån att jag har sådana ;-) Jag tycker det är lätt att färga hemma och har hittat en färg som funkar så bra för mig och mitt hår, Garnier Nutrisse. Dessutom luktar den fruktigt gott. Lite kladdigt blir det men man får bort det oönskade kladdet i pannan, nacken och på öronen med hjälp av lite balsam. ta bara lite balsam på ett finger och massera på den oönskade färgen, vips så har den släppt och det är bara att torka bort överblivet kladd med en pappersbit. Hur bra som helst!

Konstig min men den bjuder jag på =)
Nu är det dags att tvätta ur färgen, sen blir det bingen, imorgon väntar besök i Stockholm över dagen. Det ska bli både roligt, spännande och förhoppningsvis givande! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar