lördag, april 13, 2013

Nytt från Gerbera

Jag gick en runda på stan på förmiddagen. Glasen jag skulle kika på fick konkurrens av andra i samma affär och det hela slutade med att jag gick därifrån utan glas. Jag får helt enkelt suga lite på den karamellen och vänta med att köpa nya glas.
Istället gick jag till Änglabacken där jag hittade en liten fin vit skål från Gerbera som jag slog till på. De hade även de fina stora uppläggningsfaten men bara i två nyanser av grått & det var jag inte så sugen på. Istället fortsatte jag till Önska där jag till min stora glädje hittade fatet i lila. Samma lila nyans som vi har på en skål och en karaff sedan tidigare. Så jag slog till på det också och säger tack till farmor, farfar och mormor eftersom det var pengarna jag fick av dem i födelsedagspresent som användes till de nya fina sakerna!
Vi ska inviga dem både redan idag eftersom fatet är perfekt för alla hackade grönsaker som tacosen kräver och skålen blir perfekt som godisskål!
 


 
Nu blir det hockeyfinal och lördagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar