onsdag, maj 29, 2013

Drömmar om varma, lata dagar


Åh, vad jag längtar efter galet varma sommardagar där svetten lackar så fort man bara tänker tanken på att göra något mer än att ligga stilla vid vattnet. Det är sisådär 15 grader ute men jag vill ha det där riktigt riktigt varma nu.
De bästa sommardagarna är de där riktigt varma när vi packar fikakorgen och drar till Skirsjön tillsammans med hundarna. Skirsjön är den svårhittade lilla källsjön mitt i skogen som nästan ingen vet om. Vi har fått förmånen att bli guidade dit en gång och varje år påminns man om hur svårt det är att hitta dit, fast man vet vart man ska. Hundarna älskar att vara där och även om Ernzt helst inte badar så gillar han att sitta på kanten & titta på Texas som är den mest sjövilda hunden jag vet. Han kan bada i timmar!
Vi har kaffe & baguette med oss och spenderar hela dagen på stenarna innan vi åker hem framåt kvällen, blandar en Mojito och tänder grillen!

Nästan lika bra är dagarna när vi packar in halva kompisgänget i bilarna & drar till Öland men då kan ju inte hundarna följa med.... De kvällarna avslutas alltid på Harrys i Borgholm innan vi lagom grisrosa åker hemåt igen.

Ljuvliga, varma och lata sommardagar kom nu är ni snälla, jag längtar efter er!

Bäst att sluta drömma, dags att återgå till verkligheten och ladda för jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar