lördag, maj 04, 2013

Insta-update

Hej på er! Tiden flyger & jag har haft så mycket annat för mig att bloggen legat på is ett litet tag. Här kommer iaf en snabb uppdatering av vad som hänt sedan sist. Vill ni hänga med alltid gör ni det på Instagram där jag heter ernztsmatte!



Mycket grillning har det blivit, vi
älskar grillat så ett par tre gånger i veckan är det
grillat som gäller hos oss såhär års.
 
Vi har firat lilla mormor på Flustret med
väldigt god mat!

På vägen till Skåne stannade vi på IKEA,
sen firade vi Jockes lillebror som fyllt år och på vägen hem
stannade vi återigen på IKEA.
Varför köra förbi när man kan stanna liksom?

Provat Öländska Bönchips som görs på bruna bönor,
testa om ni får chansen, riktigt gott!
Våren har kommit - på riktigt!
Nu kliar det i planteringsfingrarna.
Valborg firades hos Anderssons & det var en fantastiskt
trevlig tillställning och väldigt vuxen ;-) 
Årets majblomma inköptes i kransform,
traditionsenligt.
Första maj tillbringades i fårhuset med att pedikyra klövar
& klippa fåren så de är redo för en ny träningssäsong.  
Pinnbus i morgonsolen är bästa sättet att starta dagen på!

Jag har gett mig i kast med ännu en rockbiografi.
Denna gången är det Metallica som
får min uppmärksamhet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar