torsdag, maj 23, 2013

Ledig förmiddag innan ledig långhelg

Den här söta mjölkkannan fyndade
jag igår, 27 riksdaler var ett bra pris!
Mornings till er alla där ute!
A-valpen Franz sov tills klockan ringde idag. Skönt men en så ordentlig valp! Nu har han, Ernzt & jag klarat av frukost och morgonpromenad. Jag jobbar kvällen idag igen, allt för att det ska vara någon hemma så många timmar som möjligt om dagarna. Idag är dessutom sista arbetsdagen för mig denna veckan. Imorgon är det nämligen en tur till Stockholm som står på schemat.

Igår kväll följde jag med lillasyster till Börjes i Tingsryd. Har ni inte varit där men bor på hyfsat avstånd tycker jag verkligen att ni ska åka dit en gång. Prio ett är att fika på hyllan, fiket som ligger inne i affären. Det är gammalt och absolut inget lyxigt men vad sägs om en västkustbaguette  för 16,50 eller en räksmörgås för 24,50? Att kaffet dessutom bara kostar 1,50 gör att man kan dricka hur många koppar man vill utan att komma i närheten av vad en kaffe kostar på ett vanligt fik. Inte lyxigt som sagt men väl värt ett besök. Vi gick en sväng i stora affären, mycket fint för heminredning fanns det, faktiskt en del fina sommarkläder och för er som har eller ska få barn har de riktigt bra priser på barnkläder! Bara ett litet tips! Lillasyster köpte en hel servis med superfina vita tallrikar i romantisk stil. Jag hittade den söta mjölkkannan och för 27 kronor kunde jag inte låta bli, rena fyndet! Mitt mål var ändå hästaffären som är vida känd. Jag skulle dock inte ha hästprylar utan hundgrejjer. Tuggben och leksaker är dyrt men här är det billigare! En snabbsväng i affären stallbacken också där de har foder, trädgårdsredskap och blommor bland annat blev det också.

Nu ska jag ta tag i dagen här, tanken är att lillebror ska få träffa snabeldraken för första gången och det brukar bli en spännande upplevelse! Tills vi hörs igen - ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Ja Börjes är såå mysigt och nu var det längesen jag var där. Kanske får bli en tripp snart, hihi. Puss!

    SvaraRadera