tisdag, maj 21, 2013

Nya blommiga

Mina gamla svart/grå/vita blommiga
gummistövlar hade tyvärr gjort sitt
så idag köpte jag ett par nya
- bruna & blommiga!
Här är fjärde maskinen tvätt igång, täcken, kuddar, lakan och handdukar är tvättade.
 
Vi har hunnit med en tur till Södra Åreda också & köpt ett par grindar till bilen hos en gammal klasskompis till mig. Det fick bli den lösningen istället för en dubbelbur eftersom det är det mest praktiska för oss men två grindar var ju ett måste nu. Buren vi har haft ska alltså säljas så är det någon som behöver en enkelbur (måttanpassad till V70) är det bara att hojta till.
 
Vi tog en sväng till Marbacken där det blev kaffe & en promenad i skogen med Ernzt & Hilda medans Franz hängde med mormor. Sen monterades grindarna in innan vi åkte för att inhandla häftklammer och såpa. det blev brassestolar, gummistövlar, tandkräm, tralltvätt och en pick-nick-filt men varken såpa eller häftklamrar fanns. Såpan fanns endast i en 5 liters dunk och det kändes lite overkill och häftklamrar bara i alla andra storlekar än just den jag skulle ha. Jaja, vad gör väl det. Får köpa det en annan gång helt enkelt.
 
Nu lite kaffe & sen tror jag minsann jag ska baka nåt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar