söndag, maj 05, 2013

Trädgårdspyssel

Efter att ha varit iväg & köpt färg, en ny pallkrage och en markduk har jag pysslat ute ett par timmar.
 
Pallkragen har kommit på plats men jag har inte sått något i den - än. Nya gräsfrön är på plats och jag har vattnat massor eftersom det varit torrt länge nu och sen lagt på markduken för att fröna ska få gro och småfåglarna inte ska äta upp dem denna gången. Löven är räfsade och slängda, utemöblerna har fått komma på plats och ska nu bara tvättas av & oljas. Ja, en hel del har blivit gjort.
 
Dessutom har jag hunnit med att putsa de sista fönsterna så nu ser vi ut på alla håll igen!
 
Nyputsade fönster och en härlig lilja
som är på gång att slå ut!
Vackra blomma!
Nu ska jag ta med mig hunden & åka till Marbacken. Vad vi hittar på där vet jag inte riktigt men vi får väl hejja på när pappa & Jocke gräver och sätter plintar om inte annat. En eftermiddag i solen blir det i vilket fall.

Å ja, färgen ska jag använda imon är tanken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar