tisdag, maj 28, 2013

Varannandagsjobb

Såhär skulle man ha det alltid! Jobba en dag, ledig en, jobba en, ledig en, jobba en, ledig två! Helt i min smak måste jag säga, man hinner faktiskt inte tröttna på varken det ena eller det andra. Nästa vecka kommer jag jobba tre hela dagar i rad, undra hur det ska gå?
 
Även om dagen idag är ledig från jobb har vi planer som innefattar en annan typ av jobb. Vi ska alldeles snart styra kosan mot Alvesta för en fikadejt där. Sen kör vi raka vägen till fårhagen för lite vallning, jobb för Ernzt. Hoppas verkligen regnet håller sig borta största delen av dagen. När vallningen är avklarad är nog både jag & pojkarna trötta så kvällen är oplanerad än så länge men kanske tar jag tag i byrån då.
Fåren är inte inne längre nu utan får
smaska grönt gräs istället för ensilage!
Hoppas ni får en fin dag vad ni än tar er för!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar