lördag, juni 01, 2013

Hjälp i jordgubbslandet

Franz i jordgubbslandet
Solen skiner fast det utlovades regn. Ingen är gladare än jag!
Frulle i solen efter en tidig morgon, blev väckt vid 5 snåret av Franz som ville ut. Vid halv 7 var det Ernzt istället. Tack till snälla sambon som gick båda gångerna!
Jocke stack till Marbacken för att fortsätta bygget med uterummet för nån timme sen och jag satte igång att luka landen. Potatisen är på väg och jordgubbsplantorna är riktigt stora & överfulla med blommor så har vi tur blir det massor av gubbar här i sommar. Hjälpreda hade jag också när jag lukade. Franz jagade vartenda tag jag tog och det slutade med att han var helt jordig och jag inte kom någonstans. Efter en snabb avborstning åkte han in och sjöng sen liggandes vid dörren tills jag var klar & släppte ut honom igen. Det finns helt klart en anledning till att valpar är så söta, man hade aldrig orkat med dom annars men visst älskar vi den lille busen!

Vi ska alldeles snart åka en sväng utåt Marbacken pojkarna & jag också. Först ska jag olja in bordet på baksidan en gång till bara. Framåt eftermiddagen blir det lite vallning igen & ikväll är vi bortbjudna på grill! Det känns som en bra dag! Vad ska ni hitta på?

2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin bild på det lilla odjuret! Nawwwww

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst, stillbilder är bra, då ser han snäll ut ;-)

      Radera