måndag, juni 24, 2013

Släkthäng & mat

Igår började vi dagen med städning. Jockes föräldrar skulle komma en runda och vi behövde verkligen städa av. Strax innan lunch var de här efter ett kort stopp på IKEA på vägen hit. En söt blomma & kruka hade de med sig därifrån - tack&bock!
 
Kruka & blomma från IKEA som jag själv
tänker invadera på torsdag kväll!
Vi packade in oss i bilen och styrde kosan mot vårt tilltänka hem, de har inte sett tomten. Anledningen att det inte blir så mycket skrivet om bygget just nu är att vi väntar på offerter från fyra olika håll. Under tiden kan vi inte göra så mycket mer än att hålla tummarna att prislappen landar där vi själva gissat.
När vi ändå var där ute körde vi runt Marbacken och inspekterade bygget. Väl hemma igen blev det hemmagjorda burgare med alla de olika tillbehören, smaskigt värre!!

Kameran på telefonen klarar inte riktigt av
min oaktsamhet så ha överseende med
kvaliteten på bilden som ska föreställa allt det
goda!
En stunds vila innan vi åt lite jordgubbs- & rabarberpaj och sedan åkte de söderut igen.
 
Vi visste inte riktigt vad vi skulle ta oss för här hemma så spontant åkte vi till min farmor & farfar. de blev så glada och det är alldeles för sällan vi är där. De bor ju så nära & ändå blir det inte av. På vägen hem körde vi en omväg för att inspektera andra sidan av stadsdelen där vi bor. Kvällen avslutade sedan med att jag tryckte i mig en skål chips i brist på annat att göra vilket resulterade i en joggingrunda innan det var dags för sängen. Chipsen var ju onödiga men joggingturen var riktigt skön - faktiskt! Fler sådana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar