onsdag, juli 17, 2013

Alla måsten gjorda

Vi valde den hittills varmaste dagen för att dina hemma istället för att åka till sjön & bada.
Jag vaknade av en värkande rygg idag igen. Det är minsann inte alls kul när man har så ont så man knappt kan röra sig men efter en liten stund i rörelse går det bättre.

Frukost klarades av i lugn & ro innan jag drog igång projekt klippa häcken. Vilket slit det är!
Vi har ingen stor trädgård men absolut tillräckligt med häck. I alla fall när den ska klippas. Jocke fick ta de få ställena där jag inte nådde och framåt eftermiddagen var vi klara. Alla grenar ihopsamlade och det var dags att duscha bort all den svett som fullkomligt sprutade ut såhär på årets hittills varmaste dag?!

Efter duschen styrde jag mot Nalina för massage. Tänk vilken tur att jag hade en tid bokad just idag. Halvtimmen där gjorde underverk för min onda baksida och vi bokade in en ny tid direkt igen.
Sen bar det av till ranchen för att hämta släpet. In med den gamla dörren som nu blivit ersatt och lite annan bråte vi behövde bli av med.
Tippen har minsann öppet till 20.00 och det passade vi på att utnyttja! Så, nu är alla måsten avklarade. Det finns fler saker vi borde göra men det är inte lika viktigt att det blir av, inte på semestern i alla fall och det känns så väldigt skönt!

Efter lite mat, kaffe & glass på altanen är det dags att krypa till kojs alldeles snart. Först ska jag bara dricka ur vinet och sen ta ut mina fyrbenta pojkar på en kvällpromenad. Hoppas ni haft en lika bra dag som jag!


Saltade jordnötter och en Martini Bianco
är fint på en somamrkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar