tisdag, juli 30, 2013

En prickig dag

Vid lunch idag hade jag en tid bokad igen för massage hos Nalina. Äntligen börjar jag känna skillnad! Ryggen, nacken och axlarna är inte bra än men det börjar kännas bättre.
 
Jag passade på att gå en runda på stan innan när jag ändå hade ett ärende in dit. Annars håller jag mig borta från stan på semestern. En bikini och ett par skor stod högst på önskelistan men inget av det fick jag med mig hem. Istället fick jag med mig en svart och vitprickig klänning från Lindex och en vit och svartprickig blus från BikBok. Väldans nöjd med dem båda. Å jag som aldrig köper kläder med mönster!! Tydligen var det en prickig dg idag!
 

Jag hittade också finfina knoppar i porslin till byrån på Indiska och en vit trasmatta till köket. Så slipper jag leta efter en sån mer för det har jag gjort i flera år nu!

Jocke och jag var en runda på Grand Samarkand i eftermiddag. Ett par skor till honom var målet samtidigt som jakten på en bikini till mig fortsatte. Vi kom hem tomhänta!

Det är ungefär lika svårt att hitta ett par skor till honom som det är att hitta en bikini till mig. Den får inte knytas i ryggen utan ska knäppas där. Den får inte heller knytas i nacken utan ska, om den har axelband överhuvudtaget, ha löstagbara band. Färgen kan vara nästan vilken som men den får inte vara för skrikig eller alldeles för mycket mönstrad. Lättare sagt än gjort att hitta en sådan. Jag hoppas att vi kanske har tur senare i veckan istället!

2 kommentarer:

  1. Fint med prickar ju :)
    Så du hittade inte någon bikini?! Hoppas du hittar en fin till slut!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag gjorde inte det trots besök i säkert 6-7 affärer. Men jag ger inte upp, nu letar vi på västkusten istället! Kram

      Radera