måndag, juli 29, 2013

Marknadsmåndag

En förhandskik på en av brickorna - med syrener!
Ernzt är bättre i tassen idag och snart ska vi bege oss iväg för att se om vi kan få tag på en kylfilt.
Det har regnat inatt och är inte alls så kvavt som det var igår kväll men värmen är ju kvar. Inte för att jag klagar på det för jag gillar värmen. När man dessutom har semester är den mer än välkommen!

Mitt på dagen ska vi ta oss några mil söderut för att traditionsenligt besöka Tingsryds marknad. Strumpor & marknadsgodis är obligatoriskt. Kanske hoppar jag över godiset...vi får se hur det är med karaktären just då.

Joggingen har legat på hyllan några dagar eftersom jag fick ett elakt myggbett på ena fotknölen. Jag får bara elaka myggbett. Många tycker det är löjligt men har man sett hur stora de blir och hur mycket jag svullnar förstår man. Fotknölen blev som en tennisboll och det har gjort ont när jag stött på den. Så, joggingen fick läggas åt sidan men nu börjar det kännas okej igen så jag hoppas kunna jogga snart igen. Är det någon annan som far väldigt illa av myggbett och har något tips på hur man helst slipper dem eller får dem att sluta klia och inte svullna? Alla tips är välkomna. Vanliga allergitabletter så som Clarityn eller Kestine hjälper inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar