lördag, juli 20, 2013

Födelsedagsuppdatering

Sen i torsdags befinner vi oss i Skåne. Vi har hunnit med lite av varje, snickeri, strandhäng, glassätande i Åhus (EN kula på bilden), shopping & såklart har vi umgåtts med Jockes familj. Mer om det när vi kommer hem. Vi ska köra hemmåt om nån timme. Först ska läckten på taket på svärmors blivande växthus/uterum/orangeri på.

Jag började dagen med en joggingtur. Inte lätt att springa när man inte kan några rundor men jag fick en liten runda förklarad för mig. 3 km blev det och eftersom det gick i 5.30 tempo, vilket är lite fortare än jag egentligen har som mål att springa är jag nöjd ändå. Nu är det dags att öka på längden på rundorna, jag måste bara få ordning på mina ben först. Kanske är det så att jag behöver köpa ett par nya skor för att dämpningen på dem jag har gjort sitt?! Ni som springer en del, vad tror ni? Kan det va det eller är det överansträngning kanske?
Nydudchad nu i alla fall & med en kopp kaffe i trädgården njuter vi en stund innan vi packar in oss & åker hem. 

Idag fyller Jocke år så honom ska vi fira också såklart!

Hoppas ni får en fin dag.

2 kommentarer:

  1. Får du ont i smalbenen?? Det får jag och oftast är det för att man går för hårt ut. Tex om man inte sprungit på väldigt länge å kör sin vanliga runda. Det kan även vara skorna, det är ju viktigt vad det e för skor. Sen brukar jag försöka springa på grus istället för asfalt. Även hur man springer. Jag sprang med Malin som visade hur jag skulle sätta ner foten osv och det hjälpte verkligen. Ha en mysig dag och ett mysigt födelsedagsfirande. Å vill ni komma ner till stan så är ni välkomna :-) kram erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, det är säkert för att jag varit överambitiös men det går bättre när jag sprungit en stund. Sen efter är det skitdåligt en bra stund men vips så är det borta igen. Kanske kan du visa mig för Malin vågar jag mig inte ut med ;-) Vi kom aldrig så långt som ut men hoppas ni hade en finfin kväll! KRAM!!

      Radera