söndag, juli 28, 2013

Något svalkande tack

Vi åkte en sväng till fåren på morgonen.
Pigg & glad var Ernzt som fick valla. Inte riktigt lika glad var Franz som fick titta på. Lugna fina start & stopp, fin i fråndrivningen men han vill inte hämta djuren till mig utan tycker det är bättre att vi föser dem nånstans tillsammans.... Jaha, back to basic. Jag bråkade inte med honom i värmen i alla fall utan lät honom göra det som gick bra för att han skulle få tänka lite i alla fall. När vi var klara ca 20 minuter senare var han riktigt påverkade av värmen trots att det knappt hunnit bli speciellt varmt.

Vi körde i alla fall genom skogen upp till fina Cinan för en balja kaffe. Åskan & regnet kom och gick medans vi var där, Ernzt vilade mest och Franz busade med sin bror Fingal. Oj så kul de hade.
Det var några mysiga timmar vi fick & det tackar vi för och hoppas att vi snart kan göra om igen!

Ikväll känns det inte alls att det åskat idag. Det är riktigt kletigt och tryckande. Ernzt har fortfarande inte hämtat sig riktigt utan hässjar mer än normalt. Annars brukar han gå ut & lägga sig på de svala plattorna och vara nöjd med det men det funkar tydligen inte idag. Jag letar därför kylfilt eller täcke just nu på nätet. Det finns ett antal olika märken men jag tänker att jag ska åka upp till en av de välsorterade djuraffärerna i stan imorgon när de öppnar för här har vi inte tid att vänta på leverans någonstans ifrån. Det är ju nu det är varmt! Ni som har erfarenhet av kylfiltar/täcken får gärna höra av er med era synpunkter på dem. Dessutom har han nog överansträngt sig eller sträckt sig för han är halt också. Typiskt, allt på en gång. Nu ska jag i alla fall gå & duscha herrn i en svalkande dusch innan vi kryper ner för natten.


En svalkande dusch kan vi iofs behöva allihop här eftersom vi inte haft under 25 grader inomhus på ca 3 veckor nu. Visst gillar jag värmen - utomhus! Inne vill jag ha svalt men man får tydligen inte välja det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar