måndag, augusti 12, 2013

Hej vardag

På mornarna kryper Franz nästan alltid upp till Ernzt
för lite morronmys. Snacka om att det finns hjärterum om
det finns stjärterum i den lilla bädden.
Ny vecka igen. Nu är man igång på allvar igen, hej vardag!
Helgen flög förbi i en väldans fart men vi hann med lite roliga saker också. Bland annat fick vi gruset till paddocken på plats igår och Jocke & jag har filat lite på en plan B. Vi skulle fått en offert till på bygget igår men fick återbud från snickaren i sista stund. Under veckan ska den komma i alla fall och det gäller även de andra två offerterna som fortfarande ligger ute. Vi får se vart det landar. Förhoppningsvis är åtminstone en av dem en bra bit ifrån de två vi redan fått. Mer om det en annan gång.

Franz pappa Wille startade Nötcupen i Borgholm i helgen och jag hade så gärna velat åka & titta. Tyvärr blev det inte så men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen. Wille & matte gjorde en fin insats och slutade som trea när man räknat ihop båda dagarna. Grattis till en finfin insats och en pallplats hälsar vi!
Det är en del vallhundstävlingar kvar under året och jag har faktiskt, så smått, börjat kika efter ett VP (vallhundsprov) på får. Om allt går som det ska och Ernzt fortsätter jobba så fint som han gjort de sista gångerna kanske, jag säger KANSKE, det blir ett försök till VP för oss innan vintern. Jag har hittat en möjlighet och kanske får vi en till om klubben här ordnar något mer. För mig är det ett stort steg att ens börja titta på datum eftersom jag vill att allt ska fungera perfekt innan jag ens försöker. Nånstans på vägen har jag väl insett att man kanske inte kan vänta tills dess, Ernzt är 4 år nu i höst och börjar bli gammal för ett VP. Jag lutar mig i alla fall tillbaka på att det är min första hund och han, hur trevlig han än är hemma och med folk, så är han inte lätt i vallningen. Inte på något dåligt sätt, det är en jättefin hund, men med en orutinerad förare som mig och en hund med ett förutseende och en valldrift som är enorm tar det helt enkelt lite längre tid att få ordning på saker å ting. Det är inte lätt att korrigera på över 100 meters håll när han har krupit in i sin "bubbla". Men, kanske har det vänt och kanske fortsätter det gå bra, då ska vi iaf ha lite koll på när det finns möjlighet till att åtminstone starta.

Nu är det dags att tänka på annat är ledighet och vallning. Kvällsjobb väntar men innan det en tur med hundarna så de får springa av sig i skogen.

2 kommentarer:

  1. Spännande med husplanerna! :)

    Förhoppningsvis blir det ett vp även i våran klubb nångång i höst,inget datum bestämt ännu dock :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu känns det lite mer hoppfullt med husplanerna igen, det varierar en del beroende på hur mycket som händer eller om det står stilla.

      Åh, va roligt, då ska jag hålla utkik efter det! Evetuellt blir det ett VP här också i oktober så jag vet inte om jag drar iväg så långt då. Bättre att satsa på VP här och hos er isf om det blir av på båda ställerna. Å det gäller ju att ladda upp med ett par ställen om det skulle skita sig på det första, det vet man ju aldrig ;-)

      Radera