onsdag, augusti 21, 2013

Ledig morgon mitt i veckan

Frukosten är serverad på den nya brickan
God morgon! Eller god förmiddag är det väl kanske snarare nu?
Vi sov lite längre än vanligt idag eftersom jag jobbar kvällen. En långpromenad med pojkarna på nästan en timme fick starta dagen och nu har vi sjunkit ner för att vila och äta frukost. Eller, pojkarna har redan ätit upp sin frulle. Ernzt vilar mednas Franz letar jäkelskap. Alltid är det något på gång med den lille.

Igår kväll var vi i Nöbbele och vallade. Det var en så skön kväll, alldeles stilla och den där kyliga höstluften kunde anas. Det är skönt med höst när vädret är bra men jag har hellre sommar en stund till. Ernzt gjorde några fina hämt och upptag. Vi gick in i fållan som här var lite större och han var lugn, fokuserad och gjorde det fint. Vi tränade på att få bort honom från djuren eftersom han gärna kryper lite nära men det är minsann inte lätt att få honom att släppa djuren, inte ens en tiondelssekund. Men, han gjorde det tillslut och sen var vi rätt nöjda. Trött i huvudet var både jag & hunden och då blir det sällan bra om man ska fortsätta traggla. Lite kaffe på bänken medans de andra jobbade med sina hundar, supersmaskiga kakor som Annika hade bakat och sen lufta valparna innan vi åkte hemåt igen. En riktigt skön kväll och jag önskar att jag någon gång snart kommer ihåg kameran när vi ska valla för det hade vart kul att få lite riktiga bilder också. Nu blir det bara halvtaskiga mobilbilder, eftersom linsen på min kamera på telefonen är helt utsliten eftersom "någon" inte varit så rädd om den. Ny telefon står på inköpslistan för övrigt.

Nu ska jag ta tag i den här dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar