måndag, september 23, 2013

Kärlek - energi - harmoni


Tänk om alla dagar kunde börja såhär!
Först en mindre sovmorgon, gick upp kvart i sju, sen en lång promenad i naturreservatet med hundarna och nu frukost i soffan med tända ljus och två nöjda hundar vid fötterna & katterna som spinner jämte mig. Den enda som saknas är sambon som åkt till jobbet. Som stenarna vid ljusen säger ger det precis det där. Kärlek, energi & harmoni!

Jag vet att jag tjatar om det ibland men det är verkligen lyx att bo precis vid ett naturreservat. Att det dessutom är ett riktigt gammalt naturbete för en hög med nötter (=nötkreatur=kossor) på somrarna gör att det hålls öppet och fortsätter vara en sån där riktig Astrid Lindgren-miljö. Oavsett årstid. Jag är säker på att jag kommer sakna det sen när vi flyttar även om vi då kommer ha hur mycket skog som helst att gå i men just den här miljön med kullar, ängar, snår, ekdungar, gamla äppelträd och små bäckar är minsann inte lätta att hitta, oavsett vart man bor.

Jag jobbar kvällen idag trots att testperioden är igång och så kommer det vara denna omgången. På gott & ont. de tär rätt skönt med en sovmorgon som start på veckan men inte lika kul att komma hem först efter 21. Imorgon och på onsdag är jag dock ledig för då ska vi valla! Två hela dagar & det ska bli så roligt. Tyvärr fick kursen ställas in men vi kör ändå och det kommer garanterat ge oss massor. Franz ska dessutom få känna på fåren för första gången på riktigt. Spännande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar