måndag, september 09, 2013

Loppis på en söndag

Klockan ringde 04.55 igår. Inte för att jag skulle upp utan för att Jocke skulle ut & jaga. Själv fick jag sovmorron till 05.30 egentligen men jag gick upp tidigare och gick en runda med hundarna.
Både Ernzt & Franz var så trötta så ögonen gick i kors på dem & ingen av dem ville äta sin frukost. När pojkarna hade åkt gjorde jag mig iordning för en dag på loppisen. Fikat packades och sen kom lillasyster hit och vi körde med fullastade bilar mot Blädinge.

Halv 9 hade vi packat upp all vår "skit" och vid 9 öppnade de upp för allmänheten. Lite lugnt på morgonen, en rusning vid lunch och sen en lugnare eftermiddag. Det gick ju inte att jämföra med Ronneby där vi var förra året men det var en trevlig dag ändå. Solen sken och det var riktig sommarvärme. Vi sålde en del men såklart fick en del följa med hem igen. En trevlig dag & nu tror jag minsann att resten av "skiten" åker till tippen. Får vi för oss att åka på fler loppisar har vi säkert hunnit samla på oss en massa nytt gammalt tills dess.

Uppackade & redo att förhandla
om några kronor hit eller dit!
Kvällen avslutades med grillning hemma med pojkarna som var trötta och nöjda. Ernzt & Franz hängde i hundgården på Marbacken medans Hilda drev hare till jägarna. tre harar fick hon upp, de flesta av jägarna fick se hare men så ska man ju ha skottchans också! En hare sköts i alla fall och både människorna & hunden var nöjda med dagen. Ernzt och Franz fick lite skotträning dessutom eftersom det sköts i närheten av hundgården. Nyttigt för Franz som ska göra MH till våren och extra bra att sitta med brorsan Ernzt som inte alls är skottpåverkad. Några timmars bus blev det innan de åkte hemåt och vi var alla ganska möra när kvällen kom.

En bra dag helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar