onsdag, oktober 30, 2013

Lugnet efter stormen

Jag & Cin i Malmö 2009
Dagarna rusar förbi och det är så mycket annat som tar min tid, därför ligger bloggen lite åt sidan just nu.
Pyjamaspartyt jag & Cin hade i lördagskväll klarade vi av med bravur. Det var väl vindrickandet vi var lite dåliga på då men vi kompenserade det genom ett mega-gigantiskt sockerintag. Vi skyller på en tidig morgon på lördagen och ett krav om att vara på tävlingsplatsen igen vid 07.00 på söndagsmorgonen.
Tävlingen flöt på under söndagen också & alla 31 ekipagen var avklarade redan vid 13, måste varit någon form av rekord?! Vi hann alltså plocka ihop i godan ro och tillåme komma hem innan mörkret föll. Skönt!
 
I måndags kom Simone förbi men vi klarade oss bra. Inget förstört och inga strömavbrott. Jag inspekterade vår lilla markbit igår och de få stora granarna vi har stod kvar liksom den stora aspen.
 
Ikväll har jag hunnit med en sväng på ljusparty och det är dags att knyta sig alldeles snart. Hundarna hänger i hundgården på dagarna nu vilket gör att jag har en halvtimme ungefär från att jag kör hemifrån innan jag är på jobbet. Det går bra att lämna dem, de är tysta och sitter snällt och tittar när jag åker. Lite jobbigt är det såklart men jag tänker att de har det bättre där. Fick svar från hunddagiset jag mailade och de hade några platser lediga just nu. Mamma tyckte dock att det var bättre att de var hos henne och framförallt är det billigare att ha dem där. Jag får dessutom lyxa genom att äta lunch med mina kollegor nu ett tag framöver. Förhoppningsvis växer Franz ur gnagaråldern illa kvickt så vi kan ha dem hemma igen. Det verkar dock som de sysselsätter sig på dagarna nu för båda två är helt slut när de kommer hem! Kvällarna är alltså lugna & sköna nu mera.
 
Dröm sött!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar