lördag, oktober 26, 2013

Pyjamasparty & vin

Idag har jag hängt med de här brudarna!
Vilken dag vi haft. vid 7 samlades vi upp i mörkret för att göra de sista förberedelserna inför tävlingen.
Vid åtta snåret gick första ekipaget ut & sen har det gått i en rasande fart hela dagen. 10 VP hundar & 23 IK1 ekipage klarades av till klockan 15. Då var vi klara! Riktigt bra jobbat tidsmässigt och det var skönt att hinna hem och duscha av sig och sen äta med sambon innan han pös iväg på jobb. Nån kabel vid en järnväg som de skulle dona med och bara på lördagskvällar fick de göra jobbet. Verkligen skitdumt.
 
Men jag ska inte hänga läpp för det. Istället har jag packat ihop hundarna och en ICA-kasse med kläder och tandborste till mig själv, för ikväll ska vi på pyjamasparty hos min finaste vän Cin. Vi kryddar den med vin och toppar med övernattning. Hur många gånger som vuxen, 30+, sover man över hos en kompis? Inte för att man behöver någonstans att sova utan för att man vill! Det ska bli så hiskeligt mysigt å så slipper både hon & jag dricka vin själva. Tänk vilket bra sätt att slå två flugor i en smäll!
 
Trevlig kväll på er, även om ni inte ska på pyjamasparty ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar