tisdag, oktober 22, 2013

Tisdagkväll i köket

När jag kom hem idag ställde jag mig direkt i köket. Sen här jag stått där hela kvällen, tills nu.

Först blev det mjölkstuvade makaroner med stekt falukorv & när maten var klar & uppäten gav jag mig på att för första gången göra Macarons.

Svårt säger många men man måste ju prova.
Det är i vilket fall väldigt roligt att baka med de superfina färgerna man kan välja att jobba med.
För att vara första gången tycker jag att det gick rätt ok. Jag hade hört innan att man ska låta dem vila innan man sätter in dem i ugnen för att de inte ska spricka. De gröna som jag gjorde emellan de oranga & de lila klarade sig bäst. Frågan är varför? Någon som har en aning? Jag färgerna helt enkelt träna vidare. De blev hur som helst väldigt goda & det är ju på något sätt ändå det viktigaste när man bakar!

Nu ska jag dricka upp kaffet & sen gå kvällspromenad med de fyrbenta pojkarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar