måndag, december 02, 2013

Ännu en måndag

En hyacint planterad i en
gammal ljuslykta!
Vad vi åt igår! Solviken hade en väldigt fint julbord där det kalla var fantastiskt & mycket att välja på, det varma var okej (det varma är sällan riktigt bra tycker jag) och gottebordet var helt galet bra. Solviken är vackert, särskilt på sommaren, och har ni inte varit där tycker jag ni ska ta chansen att åka dit. De har både luncher & middagar på kvällarna utöver pensionat verksamheten och möjligheten att arrangera olika fester.

På kvällen var vi hos familjen på Brunkullavägen för lite glöggmys. Nytillskottet Agnes sov sig igenom hela kvällen, Axel höll låda en stund men deckade han också sen så det blev en rätt vuxen tillställning trots allt. Mest uppmärksamhet tror jag Ernzt & Franz fick för dom deckade inte! Roligt att se familjen i alla fall & hoppas inte det dröjer så länge tills nästa gång.

Idag är det kvällsjobb som gäller, jag tog sovmorgon till 8. Lite frukost, tvätt och städ på det sen är det snart dags att ta ut hundarna och göra sig iordning. Men först ska jag slå in de första julklapparna som fixades igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar