söndag, december 01, 2013

Första advent


Julmusiken spelar lite lågt i bakgrunden. Jag sitter med min kaffekopp och väntar på att det röda lacket ska torka. Lite piffig får man ju vara när man ska på årets, för mig, första julbord. Å vad passar då bättre än ett rött nagellack?

Vi har hunnit med frukost med nybakade frallor och det första ljuset i den enkla staken har tänts. en bra start på dagen. Alldeles snart ska jag göra mig iordning, en sväng till stan och sen ska jag hinna göra stallet innan vi styr kosan mot all god mat på Solvikens pensionat.  Hoppas ni får en fin första advent!

3 kommentarer:

  1. Hoppas det var bra mat på Solvikens! Det är där Martin och jag ska gifta oss nästa sommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul!! Solviken har alltid bra mat! Vi har funderat på det också när det blir dags men vi är ju inte där än =)

      Radera
  2. Jag återkommer när vi är vigda med hur det var:)

    SvaraRadera