onsdag, januari 01, 2014

Välkommen 2014

Så var det dags att lära sig skriva 2014 istället.
Ett nytt år känns alltid lite bättre än ett gammalt. Såklart hoppas man på att allt gott ska komma till en men man vet egentligen inte vad det nya året tänker bjuda på. Bara bra saker hoppas jag i alla fall, både för mig själv men för er andra också.
Jag tycker det är skönt när det blir januari också, då är man på något sätt på rätt sida strecket, sommarn & ljuset känns inte så avlägset längre även om den värsta vintern inte varit ännu.
 
Vi firade in det nya året mitt i skogen, på Änga, med ofattbart god mat som jag missade att fota men som jag fått recept på och kommer att tillaga själv inom en inte alltför avlägsen framtid tänker jag. Trevliga vänner & nya bekantskaper, nio hundar som skötte kvällen fantastiskt bra (särskillt med tanke på att vi hade tre hundar under året gamla & dessutom en löptik) och de tre katterna ska inte heller glömmas bort, de skötte sig de också.
Det skrattades, åts, dracks och smaskades efterrättsbuffé långt in på småtimmarna. Vi skålade in det nya året genom att gå ut och lyssna på alla andras smällar och se himmlen blinka i vitt, rött, grönt och gult. Inga raketer här inte. Sen spelade vi kort ett par timmar innan vi knöt oss och sov några timmar.
 
Nyårsdagen började med gemensam frukost i lugn och ro innan vi packade ihop oss och åkte hem. Resten av dagen har gått i ungefär samma stil, lugnt och stilla. Snart blir det traditionsenlig pizza för att avrunda nyårsdagen & ladda för jobb igen.
 
Hoppas ni hade ett fantastiskt firande och att 2014 börjat med guldkant för er!

Alla hundarna samlade på en & samma bild!
Längst bak: Tekla, Ellen & Ernzt
Främre sittande raden: Marley, Pepper, Vanna & Fingal
Liggandes: Franz & Sky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar