måndag, februari 24, 2014

Vasaloppsveckan

Marichje fyllde 10 år igår,
tänk vad tiden går!
Ja, så var den här.
Veckan som det i delar av vår familj pratas om mest hela året, Vasaloppsveckan. Några dagar vardag blir det såklart först, innan Jocke packar väskan för att köra till Skåne & därifrån ta sig upp till Sälen.
Nu hoppas vi bara att den här snoriga och matta känslan försvinner, för vi vill inte ha någon sjuka nu. För den ena av oss avslutas veckan med en stunds skidåkning och för den andre, dvs mig, med en jättefrukost framför tvn. En bra tradition som jag tänker håll kvar vid.

Vardagarna fram tills dess innehåller kvällsjobb, frisörbesök och en middag på stan. Så vardag vet jag knappt om man kan kalla det ändå.

Det är glast med inlägg här och jag vet om det men ibland behöver man fokusera på annat. Så tills jag känner att jag har något "vettigt" att skriva kommer det fortsätta vara så här. Förhoppningsvis kommer energin tillbaka i takt med att det faktiskt blir varmare och ljusare ute. Idag är det nästan vårväder, solen som stiger och 5 grader ute redan nu på morgonkvisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar