måndag, mars 31, 2014

Ett år äldre

Tack för alla grattisar, de värmer i hjärtat!
Så hade ännu ett år passerat och det var dags att firas lite igår.
Morgonen började med frukost på sängen och paket. Två av paren örhängen från Edblad som jag önskade mig finns nu i min ägo & jag är så nöjd med dem. Tillomed finare än jag hade räknat med. Tummen upp!

Efter frukost & lite fix hemma åkte vi till Marbacken, Jocke åkte tidigare för att hjälpa pappa med trappen till uterummet. Det är en rejäl trappa som sträcker sig runt tre av sidorna på det stora uterummet och hörnen har vart lite trixiga att få till men nu är de nästan klara.
Eftersom mamma fyllde år häromdagen passade vi på att slå ihop firandet (som vanligt) och gamlingarna kom ut för lite mat och tårta också. Trevligt! Å vilket väder vi hade va!? Helt magiskt.
En halv betongpanna fick symbolisera att jag ska få tak- & nockpannor till hundhuset av mamma å pappa, typsikt bra och precis som jag önskat mig. Pengar för att köpa plintar eller grus eller grindar till samma hundhus fick jag också & det är väldigt välkommet eftersom det kommer springa iväg en del pengar. Hundhuset är dessutom mitt prio ett, efter huset såklart, så hundarna har någonstans att vara på dagarna. Ett eget litet hus där de kan gå ut & in som de vill och en rejäl rastgård kommer bli toppen!
Ett nytt löparset fick jag också av syster och David så nu har jag inga anledningar att inte ta tag i springandet igen. Efter lite mycket fökylningar och halsont har det legat på is ett tag, igen, men nu hoppas jag att jag kan sätta igång så jag åtminstone kan visa mig i utkanten av vassen till sommaren!

Efter massa god mat och tårta åkte vi hem och kraschade i soffan. Sen blev det en tidigt kväll, Jocke körde iväg på jobb tidigt tidigt idag igen och kommer inte hem förräns på onsdag så nu får jag å de håriga klara oss själva igen en stund men det ska nog gå bra. Idag är det kvällsjobb igen som gäller så killarna ska hänga på Marbacken medans jag jobbar, det gillar dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar